„Nowe Miasto” - połączenie tradycji z nowoczesnością
Jeśli mieliście okazję otrzymać spotkać na swojej drodze, …
Jako jedna z pierwszych w Polsce Redakcja Silesia Smile miała okazję do zapoznania się z najnowszą odmianą Hondy Civic
Mówiąc Honda, aż trudno się powstrzymać, żeby nie dodać od razu Civic. I nic w tym dziwnego, to globalny i wielce zasłużony model japońskiej marki. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów na świecie, to właśnie nim Japończycy wkroczyli na hermetyczny rynek północnoamerykański trafiając idealnie w bieżące potrzeby tamtejszej klienteli.
Także w Europie, Civic od początku cieszył się ogromną sympatią, jednocząc wokół siebie niezliczone rzesze wiernych fanów. Dzisiaj Honda, sprzedaje niecałe 5 milionów pojazdów rocznie, na całym świecie. Niezmiennie, od 1973 roku, Civic pozostaje filarem firmy na globalnym, drapieżnym rynku motoryzacyjnym. Sprzedawany w 170 państwach, produkowany w dziewięciu fabrykach, mimo czasem kontrowersyjnych stylizacji, wciąż jest w doskonałej formie. Broniąc się skutecznie, przede wszystkim dopracowaniem technologicznym, precyzją prowadzenia i legendarną niezawodnością. Do tego wszystkiego, usportowione wersje, które dopełniają gamę modelu, skutecznie podbijają serca niezliczonej rzeszy nieco bardziej wymagającej klienteli, bezlitośnie rozprawiając się z konkurencją.
Jak się ma, to wszystko powyższe, w dość konserwatywnym sedanie? Właśnie taka wersja debiutuje na Polskim rynku w tym miesiącu. Mieliśmy okazję do krótkiego zapoznania się z tym modelem. Pierwsze wrażenia, to wygląd, który, jak to ostatnio bywa, nie porywa serca przy pierwszym spotkaniu. Raczej zastanawia i intryguje, wzmagając zaciekawienie, co też takiego ten najnowszy model ma do zaoferowania? Właśnie, szczególnie w takich czasach jak dzisiaj, kiedy producenci pojazdów kuszą niezliczoną ilością możliwości, konfiguracji, ustawień, specyfikacji i wirtualnych zmian charakterystyki pojazdu. Civic sedan, należy do tych pojazdów, do których się wsiada i jedzie. Na tym właśnie skupili się konstruktorzy.
Rzeczywiście, podczas jazdy sedanem, nie przeżywamy jakiejś niepotrzebnej ekscytacji, po prostu konsekwentnie zmierzamy do celu. Komfortowe zawieszenie, bez możliwości gmerania w ustawieniach za pomocą guziczka, doskonale wybiera wszelkie nierówności i pofałdowania terenu, jednocześnie dając poczucie stabilności. Do tego wszystkiego, może nieco smutnawe, ale porządne materiały wykończeniowe, naprawdę cichy a zarazem dynamiczny silnik oraz dobra izolacja kabiny, pozwalają na spokojne i bezpieczne podróżowanie poza miastem. Na chwilę obecną do sedana oferowany jest tylko jeden, zacny silnik 1,5 T, oferujący 182 KM, które możemy dostarczać w dwojaki sposób, albo poprzez zmodernizowaną skrzynię CVT, albo sześciobiegową manualną skrzynię, nad którą również popracowali inżynierowie. Dynamika jazdy z ręczną skrzynią, zapewnia spokój podróży i pewność w niemal każdej sytuacji drogowej. Wkrótce powinien dołączyć wysokoprężny, znany i lubiany 1,6 D.
Honda Civic sedan, jest jednak kierowany do całkiem innej klienteli niż model hatchback. To widać, słychać i czuć na każdym kroku. Tak na dobrą sprawę są to osobne modele. Konserwatywny sedan, może nie każdemu fanowi modelu Civic przypadnie do gustu, ale z drugiej strony, zawiera w sobie wszelkie atrybuty, jakie Honda od zawsze skrywała wewnątrz. Co ciekawe, jest jednym z nielicznych nowych pojazdów, który jest w pierwszej kolejności po prostu samochodem, a nie urządzeniem mobilnym na kółkach. Tak na dobrą sprawę, jest czymś co wypełnia lukę pomiędzy modelami Civic a Accord. Czas okaże, czy taka właśnie koncepcja przyjmie się na wymagającym rynku.