Śląski chleb z tradycją
W tym miejscu jest jeszcze pusto. Jest dużo …
Rewitalizacja obiektów poprzemysłowych według tradycyjnych atrybutów MINI.
Już od roku 1959 MINI zaskakuje oferowaną przestrzenią na niewielkiej powierzchni. Ta główna cecha stałą się jednocześnie wyróżnikiem i marką samą w sobie. Obecnie pojęcia się zmieniają a pędzący świat, nie zadowala się cechą, która funkcjonuje na jednej płaszczyźnie.
Obecnie styl MINI, to nie tylko skromna powierzchnia, ale przede wszystkim wygodne i racjonalne użytkowanie, jak się okazuje również przestrzeni mieszkalnej. A gdzie, jak nie w zatłoczonych Chinach, najłatwiej sprawdzić funkcjonalność niewielkiej powierzchni mieszkalnej. MINI właśnie tam wraz z tamtejszym potentatem NOVA Property Investment Co. stawiają głównym czoła wyzwaniom nowoczesnych aglomeracji metropolitalnych. MINI LIVING zamieni nieużywany kompleks przemysłowy w szanghajskim dystrykcie Jing’An w wielofunkcyjny obiekt obejmujący małe mieszkania, pomieszczenia do pracy oraz oferty z zakresu kultury i rozrywki. Zgodnie z motto marki: „Creative Use of Space”, dawna fabryka farb zamieni się w miejskie „centrum” z obszerną przestrzenią do pracy, współdziałania i życia. MINI LIVING oferuje kawalerki, wynajmowane miejsca do pracy oraz usługi, na przykład samochody do wspólnego użytku. Tym samym koncepcja umożliwia maksymalną indywidualną elastyczność oraz optymalne wykorzystanie przestrzeni. Ideą MINI LIVING jest „kto się dzieli, ten ma więcej” – i dotyczy to nie tylko mieszkańców kompleksu, ale też miasta. Część kompleksu MINI LIVING będzie bowiem dostępna publicznie.
Powstający w Szanghaju projekt MINI LIVING opiera się na innowacyjnej koncepcji współdzielenia przestrzeni mieszkalnej (co-living). W samy środku miasta, w rozwijającej się części słynnego dystryktu Jing’An MINI stworzy z sześciu budynków żywe, miejskie sąsiedztwo. Przewidziane są mieszkania o różnych wielkościach – dla singli, dla rodzin, mieszkania współdzielone – na wynajem krótko-, średnio- lub długoterminowy. Design, a tym samym charakter wnętrz będzie międzynarodowy, nowoczesny i klarowny, z odniesieniem do szanghajskich tradycji. Mieszkanie na niewielkim metrażu nie oznacza jednak ustępstw: wszystko, na co nie znajdzie się miejsca w mieszkaniach – czy to czynności czy przedmioty – będzie można robić czy przechowywać w przyległych pomieszczeniach.
„MINI było zawsze miejską marką. Nie tylko zna rytm miasta, ale aktywnie go nadaje. W MINI znamy się też na inteligentnym wykorzystaniu przestrzeni: już w roku 1959 klasyczne Mini oferowało maksymalną swobodę na minimalnej powierzchni. W MINI LIVING przenosimy te umiejętności z samochodu do przestrzeni mieszkalnej. Tworzymy nową przestrzeń do życia w mieście i atrakcyjne, dostosowane do potrzeb koncepcje mieszkaniowe, tak aby na możliwie niewielkiej przestrzeni oferować bardzo wysoki standard życia”, wyjaśnia Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu BMW AG.