Laseroterapia – światowy standard w kosmetologii estetycznej
Nowoczesne techniki laseroterapii zrewolucjonizowały kosmetologię, dermatologię oraz medycynę …
W marcu 2014 roku słowacka spółka Tatry Mountain Resorts (TMR) kupiła 97% akcji Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego. Firma prowadzi najlepsze ośrodki zimowe na Słowacji – w Tatrach Wysokich Łomnicę i Strbske Pleso oraz w Jasnej Chopok. TMR jest operatorem największych na Słowacji aquaparków – Tatralandii i Bešeňovej, a od 2016 roku zarządza i modernizuje Śląskie Wesołe Miasteczko – obecnie Legendię.
Tekst i zdjęcia: materiały prasowe partnera
Duże doświadczenie w prowadzeniu inwestycji pozwoliło słowackiemu gigantowi na infrastrukturalne odnowienie Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego i wprowadzenie narciarstwa nowej jakości, całość jest prezentowana pod hasłem „Nowej ery Szczyrku”. Przygotowanie do inwestycji, między innymi prace administracyjne, uzyskanie pozwoleń oraz decyzji środowiskowych, zajęło firmie prawie dwa lata, ale już w najbliższą zimę narciarze zobaczą zmiany w Szczyrku na własne oczy.
Szczyrk słynie z długich i dobrze przygotowanych tras, znajdują się tutaj najdłuższe trasy w Beskidach, osiągające ponad cztery kilometry długości. Pierwszą ważną decyzją, która miała duży wpływ na wygodę narciarzy, było wprowadzenie wspólnego karnetu w Szczyrkowskim Ośrodku Narciarskim i Centralnym Ośrodku Sportu – Skrzyczne. Dzięki temu zimowy pobyt w Szczyrku gwarantował aż 40 km tras na jednym skipassie, co stanowi olbrzymi atut miejsca i daje narciarzom niebanalny komfort korzystania z wyciągów podczas dłuższego pobytu.
Tatry Mountain Resort przywiązuje dużą wagę do wysokiej jakości zarówno infrastruktury, jak również poziomu obsługi klienta, dbałością o najwyższe standardy buduje swoją renomę oraz lojalność klientów.
INFRASTRUKTURA TO PODSTAWA DOBREGO FUNKCJONOWANIA OŚRODKA NARCIARSKIEGO
Pierwszy etap inwestycji, którego efekt zobaczymy już w najbliższym sezonie 2017/2018, pochłonie ponad 30 mln euro i jest nie lada wyzwaniem nawet dla spółki, która doskonale zna biznes zimowy. TMR na nowy sezon zimowy buduje w Szczyrku aż trzy koleje linowe marki Leitner, z czego jedną będzie dziesięcioosobowa gondola z miejsca, które będzie się nazywać Szczyrk – Gondola, obecnie na wysokości przystanku Szczyrk Leśniczówka, na Halę Skrzyczeńską, a dwie pozostałe to sześcioosobowe krzesła, które będą wywozić narciarzy z Soliska na Halę Skrzyczeńską i Wierch Pośredni. Żadna europejska firma operująca w branży turystki zimowej nie zbudowała tak dużej infrastruktury w jeden rok. Nowe wyciągi gwarantują narciarzomkomfortowe poruszanie się po ośrodku i zapewniają łączną przepustowość 12 000 osób na godzinę.
Jak wiadomo, nowoczesne wyciągi to nie wszystko – zima w Polsce jak i w Europie jest coraz bardziej kapryśna. Zdarza się, że nawet przy odpowiednio ujemnych temperaturach opady śniegu są znikome, a systemy dośnieżania nie wystarczają, by zapewnić narciarzom warunki do jazdy.
TMR przygotował całkiem nowy, innowacyjny system naśnieżania, dzięki któremu przy odpowiednio niskich temperaturach przygotuje 83% ośrodka w ciągu tygodnia. Centralnym i najważniejszym punktem tej technologii jest zbiornik wodny położony na Hali Skrzyczeńskiej (1000 m n.p.m.) o pojemności 100 000 m3. Jest to największa tego typu budowla w Polsce, która w zimie posłuży do naśnieżania ośrodka, a w lecie będzie pełnić funkcje przeciwpożarowe. Zbiornik będzie dostarczać wodę do zautomatyzowanego systemu naśnieżania uzbrojonego w 230 lanc i armat śnieżnych marki TechnoAplin – specjalistów od optymalizacji i efektywnego wykorzystania zasobów w technologii naśnieżania.
By perfekcyjnie przygotować stoki, niezbędna jest wykwalifikowana kadra i zaplecze maszynowe. Flota wzbogaci się o dwa nowe ratraki marki Prinoth. Pracownicy odbywali specjalne szkolenia w słowackich ośrodkach, dzięki którym szlifowali swoje umiejętności przygotowania tras i obsługi turystów.
TO NIEKONIEC NOWOŚCI W SZCZYRKU
Modernizacja ośrodka będzie gotowa w listopadzie, a wraz z nią czeka na narciarzy szereg nowości – wielofunkcyjny budynek w nowej centralnej części ośrodka między Czyrną a Soliskiem, z którego startować będzie dziesięcioosobowa, czarno-złota gondola Sigma Cabine. W budynku znajdą się kasy, infocentrum, toalety, sklep oraz przechowalnia nart. W tej lokalizacji znajdzie się też duży parking na 700 miejsc.
Większość tras została znacznie poszerzona – do około 60-80 m, a z Wierchu Pośredniego do Soliska zjedziemy nową niebieską trasą nr 10 – Salmopolską o długości 1200 m.
Na wieczorną jazdę przygotowane zostały nowe trasy – od Hali Skrzyczeńskiej do Czyrnej i pod Gondolę – trasa czerwona nr 1 oraz trasa niebieska nr 3.
Tatry Mountain Resort planuje uruchomić ośrodek już na początku grudnia, ale już od września rusza specjalna przedsprzedaż karnetu sezonowego w bardzo korzystnej cenie.
Po raz pierwszy ośrodek będzie prowadzić sprzedaż karnetów online przez znany narciarzom z ośrodków słowackich system Gopass. Wcześniejszy zakup online pozwala na skorzystanie z atrakcyjnej ceny karnetu i jazdę od razu po przyjeździe do ośrodka bez konieczności stania w kolejce do kasy.
Karta Gopass będzie funkcjonować jako skipass nie tylko w Szczyrk Mountain Resort, bo taką nową nazwę przyjmie od września ośrodek, ale również w Centralnym Ośrodku Sportu – Skrzyczne. Każdy użytkownik karty będzie ponadto mógł dokupić na nią skipassy i produkty słowackich ośrodków, gromadząc jednocześnie punkty systemu lojalnościowego do wykorzystania przy kolejnych transakcjach.
Pełny cennik na sezon 2017/2018 Szczyrk Mountain Resort zaprezentuje we wrześniu na stronie www.szczyrkowski.pl. TMR nie poprzestanie w Szczyrku na trzech nowych kolejach – więcej informacji o inwestycjach w kolejnych latach, nowych produktach ośrodka i eventach przedstawimy w kolejnym numerze.